lördag 30 maj 2009

Omdömen! (#1)


Under den tid som bloggen funnits, har vi faktiskt fått en hel del roliga och positiva mail, fax och brev med omdömen. Man har också skickat oss saker som är trasiga, mat som blivit lite gammal och tips på bloggar som är bättre. 
Vi tänkte nu vara lite självförhärligande och visa upp några av de positiva omdömena och samtidigt passa på att besvara en del frågor som vi inte hunnit ta oss an.
Det första omdömet kommer från Kaj i Kinna:

Direkt när vi (jag och min fru) kom in på bloggkontoret så kom en av killarna där fram och frågade "hur mycket pengar har ni?" och jag tittade i plånboken och svarade  "195:-". Han sa att han kunde slänga ihop en pasta, "enkel men unik". Han ville ha pengarna direkt, så jag gav honom pengarna. Han pekade mot en soffa längst in i lokalen där vi kunde sitta ner och vänta. 

Vi fick vänta ganska länge, närmare en timme. När han precis är framme vid oss, snubblar han på mattan. Maten flyger genom luften och mitt på min skjortbeklädda mage landar en enkel pasta med tomatsås med (visar det sig strax) en vinägerstickande smak. Han säger att det där var inte meningen och erbjuder kemtvätt om jag kan tänka mig att betala drygt hälften. Jag sa att det inte gjorde nåt (vilket det egentligen gjorde) och vi åt vår pasta under tystnad. Min fru fick betydligt mindre portion än mig.

Han satt hela tiden brevid och tittade på när vi åt. Ingen av oss sa något. Jag tror vi var ensamma på kontoret. Pastan var väldigt "välkokt" och såsen var som sagt ganska vinägerstickig. 

Efter att vi ätit visade han oss runt i lokalerna, han sa mest "här är inte mycket att se".
Lokalerna var inte direkt stökiga och det luktade ganska gott där. Han som visade oss runt var inte direkt otrevlig och verkade hygienisk.

Som helhet ett okej besök. Läst bloggen har vi dock aldrig gjort.